Nový Peugeot 2008 – kompaktní SUV | Peugeot centrum

Nový Peugeot 2008 – kompaktní SUV

Peugeot 2008 přišel na trh v roce 2013 se silnými argumenty. Zákazníci oceňují zejména jeho eleganci a dynamické vlastnosti. Objem prodeje průběžně roste a výroba ve světě postupně stoupla na 515 000 kusů. V Evropě se úspěch zhmotňuje umístěním mezi třemi nejlepšími vozy segmentu. Své místo v „TOP 3“ Peugeot 2008 pevně drží už od svého uvedení na trh.
Pro dosažení těchto výsledků využil Peugeot 2008 svých předností, zejména výrazného a přitažlivého vzhledu. Robustnost, která se každodenně osvědčuje v provozu, je posílena širšími blatníky, vertikální přední maskou a ochrannými prvky pod karoserií. Sílu vozu 2008 symbolizuje i odstín Červená Ultimate.

Verze Access, Active a Allure doplňuje nová verze GT Line, která je společná pro celou modelovou řadu Peugeot a nabídku doplňuje o sportovní elegantní červeno‑černý motiv.

Pocity, které zažívá řidič vozu Peugeot 2008, jsou jedinečné. Návykové. Peugeot i‑Cockpit® ztělesňuje intuitivnost, mrštnost a bezpečnost. Systém Grip Control zajišťující optimální pohyblivost dodává vozu 2008 univerzálnost použití na všech typech terénu. Systém je kombinován se speciálními pneumatikami Mud & Snow, které lze používat jako zimní pneumatiky.

Peugeot 2008 je vybaven systémem Mirror Screen, který funguje na bázi technologie MirrorLinkTM a Apple Carplay®, zpětnou parkovací kamerou a systémy Active City Brake a Park Assist, které jsou v tomto segmentu vzácné.

Jedinečný dynamický výkon je patrný u všech verzí. Motory Euro 6 zajišťují vysokou úroveň potěšení z jízdy a současně jsou úsporné. Čtyři motory jsou ve svém segmentu „Best in Class“, a to včetně motoru 1.2 PureTech 130 k S&S se šestistupňovou manuální převodovkou.

PEUGEOT 2008, shrnutí

peugeot_suv2008_layout8-3.71898.43Kompaktní SUV PEUGEOT 2008 je velmi výrazným modelem. Nabízí příkladný dynamický výkon a jedinečný a návykový zážitek z jízdy.

Design má v sobě zakódované principy segmentu, k nimž přidává sílu a robustnost. Široké blatníky, vertikální maska chladiče a ochranné lišty chrání karoserii i posádku. Z tvaru střechy se střešním nosičem, lišty lemující zadní dveře a spojleru vyzařuje sofistikovaný design.

Černá maska světlometů a světla ve tvaru drápů v 3D ukazují již při pohledu zvenku, že vůz je vybaven moderními technologiemi. Osvětlení uvnitř podtrhuje luxus materiálů s důrazem na detail.

Nová verze výbavy GT Line nabízí sportovní elegantní design v červeno‑černém provedení. Tato verze objevující se u celé nabídky vozů Peugeot je v souladu se strategií posunu k vyšším kategoriím vozů.

Modulární zadní lavice dělitelná v poměru 1/3‑2/3 umožňuje měnit objem zavazadlového prostoru od 410 do 1400 litrů.

Kabina Peugeot i‑Cockpit® poskytuje pocity, které jsou v tomto segmentu jedinečné. Řidič si může vychutnat intuitivní a bezpečné řízení.

Systém Grip Control zajišťující optimální pohyblivost je k dispozici u benzínového i dieselového motoru, s manuální i automatickou převodovkou. Je spojen se speciálními pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky. Vůz tak nabízí univerzální použití ve všech ročních obdobích.

Funkce Mirror Screen umožňuje duplikovat obsah kompatibilního telefonu využívajícího protokol  MirrorLinkTM* a Apple Carplay®** na dotykovém displeji vozu.

Peugeot 2008 usnadňuje cestování v městském provozu. Systém Active City Brake předchází nehodám nebo snižuje jejich závažnost. Park Assist automatizuje parkovací manévry. Zpětná kamera ukazuje tvar vozu na displeji a usnadňuje tak manévrování s vozem.

Pohon zajišťují motory Euro 6 PureTech a BlueHDi s manuálními i automatickými převodovkami. Výkony motorů jsou v rozmezí od 82 do 130 k, emise dosahují 90 až 114 gramů CO2/ km. Agregáty BlueHDi splňují emisní normu Euro 6 díky exkluzivnímu spojení systému SCR, což je nejúčinnější technologie na trhu, a filtru pevných části s aditivem. Čtyřem motorům patří v tomto segmentu označení „Best in Class“, včetně nového motoru 1.2 l PureTech 130 k S&S se šestistupňovou manuální převodovkou.

Velmi atraktivní SUV

peugeot_suv2008_layout8-2.71897.43Nové SUV PEUGEOT 2008 má silnou osobnost, která vyvolává touhu vyrazit za dobrodružstvím. Na všech typech silnic čiší z jeho inovativního vzhledu síla. Charakteristická vertikální přední maska má uprostřed mřížky vytvořené z malých plošek zasazeno logo značky Peugeot. Výrazně tvarovaná lišta je v místě, kde se setkává s horizontální kapotou, zkosená, pro dynamický a atraktivní vzhled. Na elegantně tvarované střeše je umístěný střešní nosič. Křivka střechy přesahuje zadní sedadla a dává vyniknout originálnímu zakončení horní hrany dveří. Ty vypadají jako zasazené do karoserie a zdůrazňují prodloužení křivky až k zadnímu spojleru, navazujícího na linii střechy. Výklopná záď sahá až k nízkému nákladovému prahu (výška pouze 60 cm) a k zadnímu nárazníku. Ten je součástí pevného černého ochranného pásu, který se táhne podél celého vozu. Pro ochránění celé karoserie spojuje přední a zadní nárazník, které jsou opatřeny ochrannými lištami a širšími blatníky.

Schopnost dokonale propracovat a propojit jednotlivé prvky je v souladu se sofistikovaným charakterem dílů horní části: podokenních lišt, střešního nosiče, lišt dveří a spojleru. Dokládají posun značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím vozů.

Zvýšená světlá výška je umocněna kontrastem vůči spodní části. Ostré linie a křivky karoserie podtrhují nové odstíny Červená Ultimate (poprvé se objevila u vozu 308 GTi Peugeot Sport) a Smaragdová Crystal. Zákazník má tak na výběr devět odstínů, z toho pět metalických. Nabídka zahrnuje také standardní a perleťové laky.

Dynamiku vozu 2008 zdůrazňuje jeho elegantní světelný podpis. Přední světlomety zasazené do karoserie nabízejí „kočičí“ pohled a výrazně technologickou chromově‑černou masku. Nová zadní světla s  typickým tvarem lvích drápů jsou v teplých barvách s výrazným 3D efektem. Tato atraktivní zadní světla obklopují dveře prostorného a funkčního zavazadlového prostoru. Jeho objem se díky modulární lavici dělitelné v poměru 1/3‑2/3 může během okamžiku změnit ze 410 na 1400 litrů. Pro sklopení opěradla stačí stisknout tlačítko v jeho horní části, sedadla se pak automaticky překlopí. Zavazadlový prostor je praktický až do posledního detailu, je opatřen háčky pro uchycení předmětů a dvěma odkládacími přihrádkami na bocích, jedna je vybavena upínacím popruhem, druhá síťkou. Další úložný prostor o objemu 22 litrů se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru.

Kabina vozu je v tomto segmentu jedinečná a okamžitě okouzlí kvalitním provedením a uspořádáním. Elegantní technologické osvětlení odhalí vybrané luxusní materiály. V rámci příplatkové výbavy může být volant potažený prošitou kůží, který ladí s manžetou řadicí páky, pákou ruční brzdy a dveřními opěrkami.

Řidiče usazeného do pohodlného sedadla obklopuje světlo, které sem zvenku proniká velkou prosklenou plochou. Střecha může být opatřena panoramatickým oknem s osvětleným okrajem nebo laserově opracovaným podsvíceným stropem.

Každý člen posádky má k dispozici řadu dobře řešených odkládacích přihrádek, které se snadno používají díky přednímu a zadnímu stropnímu osvětlení s LED diodami: kapsy v předních dveřích, přihrádka před sedadlem spolujezdce, přihrádka s držákem na nápoje vedle řadicí páky, uzavřená schránka ve středové konzole, kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel atd. Celkový objem odkládacích přihrádek činí 24 litrů. Klíče, telefony a další předměty každodenní potřeby tak na palubě nové 2008 vždy najdou své místo.

Posun směrem k luxusnějším verzím automobilů provází i nový stupeň výbavy. Vedle verzí Access, Active a Allure se objevuje nová verze GT Line, která je společná všem klíčovým modelům v nabídce Peugeot a vyznačuje se sportovně elegantním stylem. GT Line používá exkluzivní 17“ kola Eridan s  leskle černým diamantovým výbrusem. Chromované prvky standardní výbavy jsou nahrazeny leskle černými u lišty masky chladiče, lišt mlhovek, krytů vnějších zpětných zrcátek a střešního nosiče. Plošky mřížky maska chladiče jsou v černě chromované úpravě s červeným nápisem Peugeot, v zadní části je koncovka výfuku opatřena nerezovou lištou. A konečně na předním i zadním blatníku je umístěno logo GT Line.

Dynamický styl pokračuje i v kabině. Po otevření dveří se objeví nerezové prahy s nápisem Peugeot, hliníkové pedály a červeně obšité koberečky. Head‑up displej je okroužen řadou červených LED diod, připomínajících „RedLine“ vzhled dotykového displeje. Červené prošití se objevuje na sedadlech a zadní lavici, na dveřních loketních opěrkách, řadicí páce, páce ruční brzdy a kompaktním volantu. Volant a páka ruční brzdy jsou potažené plnohodnotnou kůží. Bezpečnostní pásy mají stejné červené lemování, jaké zdobí madla předních dveří.

SUV přinášející jedinečné pocity

peugeot_suv2008_layout1-3.71899.43Značka při koncipování svého kompaktního SUV hodně myslela na to, jak zákazníkům zajistit co nejlepší zážitek. Vyvrcholením tohoto procesu je globální ovládání všech prvků řízení díky kabině Peugeot i‑Cockpit®, která symbolizuje jízdní vlastnosti vozu Peugeot 2008: intuitivnost, mrštnost a bezpečnost.

Peugeot i‑Cockpit® zajišťuje řidiči nerušený výhled, zaručuje mu pozornost a soustředění. Řidič se za volantem cítí příjemně a bezpečně, řízení se stává opravdovým potěšením. Peugeot i‑Cockpit® dodává chuť usednout za volant, novou chuť plně využít vlastností vozu.

Není nutné spouštět oči ze silnice, snadné ovládání kompaktního volantu zajišťuje přesné řízení a instinktivní spojení s vozovkou. Vůz se pohybuje zcela přirozeně. Kompaktní volant také přináší mnohem uvolněnější pozici při řízení, neboť paže leží blíž u sebe, ruce jsou níž a k řízení je nutné menší úsilí. Informace o řízení vozu 2008 jsou soustředěny do osy pohledu řidiče na displej na čelním skle obkroužený modrými LED diodami. Tato novinka usnadňuje ovládání vozu.

Řidič levou rukou spouští a nastavuje tempomat a omezovač rychlosti, pravou rukou ovládá mobilní telefon přes 7“ dotykový displej a funkci Mirror Screen. Na displej přenáší obraz také couvací kamera a zobrazuje se na něm i funkce systému Park Assist. Pravá ruka řidiče snadno ovládá systém Grip Control, na kterém lze nastavit jeden z pěti režimů. Díky kabině Peugeot i‑Cockpit® je řízení jedinečným zážitkem.

Systém Grip Control, jehož kruhový ovladač se nachází na středové konzole, rozšiřuje rozsah využití vozu 2008 i na podmínky, kdy se vůz dostane na náročnější povrch. Tento patentovaný systém funguje ruku v ruce s velkorysou světlou výškou (16 cm) a v kombinaci s pneumatikami Goodyear Vector 4Seasons Mud & Snow, které jsou certifikované jako zimní pneumatiky. Vůz tak nabízí skutečně univerzální využití ve všech ročních obdobích.

Multifunkční a flexibilní Grip Control působí na přední kola a optimalizuje pohyblivost vozu v  závislosti na terénu. Systém nechává řidiči volbu režimu:

  • režim Standard je určen pro řízení v běžných podmínkách s nízkou mírou prokluzu;
  • režim Sníh přizpůsobí okamžitě prokluz každého předního kola konkrétním podmínkám přilnavosti. Jakmile vozidlo dosáhne 50 km / hod, systém se přepne do režimu Standard;
  • režim Terén umožňuje klidnou jízdu na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva …). Usnadňuje rozjezd vozidla ve zvláštních podmínkách přenesením maxima točivého momentu na kolo s  větší přilnavostí. Působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL) a je zvláště vhodný pro nezpevněné cesty. Je aktivní do rychlosti 80 km / hod;
  • režim Písek zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí. Tento režim je funkční až do rychlosti 120 km/hod, potom se přepne do režimu Standard;
  • režim ESP Off Off nechává řidiči volnost odpojit až do rychlosti 50 km/hod elektronický systém kontroly stability a Grip Control a převzít úplnou kontrolu nad pohybem vozu.

Grip Control je k dispozici u motorů s výkonem alespoň 100 k, bez ohledu na to, zda jsou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou, s 16’’ nebo 17’’ pneumatikami. Využívá kapacitu vozu 2008, jehož dynamické chování teď můžete využít na všech typech povrchu. Tento výkon umožňuje nízká hmotnost, která začíná na pouhých 1045 kg, a čtyři typy nápravového systému. Pružiny, tlumiče, zkrutný stabilizátor, přední náprava a zadní příčný nosník byly specificky definovány tak, aby všechny motory dosáhly těch nejlepších dynamických výsledků. Řízení je přizpůsobeno každému typu odpružení a prostřednictvím kompaktního volantu předává optimalizované a ucelené informace o jízdě.

Technologické SUV

peugeot_suv2008_layout10-1.71900.19Technologie na palubě vozu Peugeot 2008 usnadňují každodenní život. Patří mezi ně funkce Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLinkTM* nebo Apple Carplay®**, která zobrazuje na dotykovém displeji obsah chytrého telefonu řidiče. Řidič má tak intuitivní a bezpečný přístup k aplikacím v telefonu. Ze zřejmých bezpečnostních důvodů závisí tento přístup na tom, zda vůz jede, nebo stojí. Při jízdě jsou k dispozici pouze aplikace související s řízením. Mezi doposud vyvinuté aplikace patří Start MyPeugeot nabízející palubní dokumentaci k vozu v digitální formě, iCoyote, aplikace, pomocí které si řidiči sdělují informace o provozu a nebezpečí na silnici, nebo Parkopedia, která pomáhá najít místo na zaparkování*****.:

  • 1.2 PureTech 82 k, manuální pětistupňová převodovka, 4,9 l/100 km, 114 g CO2/km,
  • 1.2  PureTech 82k , manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km, 102 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S,  manuální pětistupňová převodovka, 4,4 l/100 km, 103 g CO2/km,
  • 1.2 PureTech 110 k S&S, automatická šestistupňová převodovka (EAT6), 4,8 l/100 km, 110 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu,
  • 1.2 PureTech 130 k S&S,  manuální šestistupňová převodovka, 4,8l/100 km, 110 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu.

Dieselový motor 1.6 BlueHDi v sobě unikátním způsobem spojuje technologii SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných části s aditivem. Tento motor přináší radost z řízení a současně rekordně nízkou spotřebu, bez ohledu na verzi: 75, 100 a 120 k.

Technologie SCR je nejúčinnější technologií na trhu, pokud jde o zpracování oxidů dusíku (NOx). Je jediná, která je schopná snížit oxidy dusíku o 90 %. Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů. Filtr pevných částic s aditivem likviduje až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento účinný systém snižování emisí NOx současně umožňuje optimalizovat emise CO2 a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5.

Nabídku dieselových motorů u SUV 2008 tvoří šest motorů, které všechny vykazují emise nižší než 100 g/km:

  • 1.6 BlueHDi 75 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km soit 97g de CO2/km, Best in Class ve svém segmentu,
  • 1.6 BlueHDi 100 k, manuální pětistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 97 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,5 l/100 km, 90 g CO2/km, verze s nízkou spotřebou,
  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S, manuální pětistupňová převodovka, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S, pilotovaná šestistupňová převodovka, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km,
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S, manuální šestistupňová převodovka, 3,7 l/100 km, 96 g CO2/km, Best in Class ve svém segmentu.

#PEUGEOT2008 v segmentu kompaktních SUV hraje významnou roli. Okouzluje svou schopností exkluzivním způsobem kombinovat robustnost a sofistikovanost. Jeho kabina Peugeot i‑Cockpit®, technologická výbava a příkladné jízdní vlastnosti jsou zárukou jedinečných pocitů. Řízení vozu Peugeot 2008 přináší mimořádnou radost z jízdy.

 

* MirrorLinkTM je komunikační protokolkterý vyvinulo Car Connectivity Consortium, spojující hlavní výrobce automobilů a elektronických výrobků a vývojáře aplikací.

** Apple Carplay® je komunikační protokol společnosti Apple.

*** Modelová řada se může lišit dle zemí určení.

**** Nabídka motorizací se může lišit dle zemí určení.

***** Dostupnost aplikací se může lišit dle zemí určení.

Naše nabídka